wtorek, 13 września 2016

[Rysunki #15] Herbaty

 Lubię wymyślać różne personifikacje i po tym, jak odkryłam stronę Artiglo, wpadłam na pomysł, żeby narysować serię ilustracji na kubki, przedstawiających chibi dziewuszki inspirowane herbatami. Jak mi wyszło, przekonajcie się sami.

Black Tea Czarna Herbata na kubek

 Czarna, najpopularniejsza herbata. Kojarzy mi się z czymś klasycznym, a coś klasycznego z elegancją, dlatego strój czarnej herbaty miał być elegancki. Jako osoba jest spokojna i poważna. Główny kolor stroju to bardzo ciemny brąz - taki jakiego są liście czarnej herbaty, czerwień, którą można zobaczyć w naparze, oraz odrobina złota.

Green Tea Zielona Herbata na kubek

 Zielona kojarzy mi się ze świeżością, a co za tym idzie, z młodością i energią. Dlatego tę krótko fermentowaną herbatę chciałam przedstawić jako młodą, żywą osóbkę, choć jednocześnie spokojną. Jasnozielone włosy odpowiadają nazwie zielonej herbaty. Falbanki mają kolor ciemnozielonych liści, a reszta stroju ma oliwkowy kolor naparu.

Pu-erh Red Tea Czerwona Herbata na kubek

 Czerwona herbata pu-erh fermentuje bardzo długo, a wręcz, podobnie jak wino, im jest starsza, tym lepsza. Dlatego tę starałam się przedstawić ją jako dojrzałą osobę. Podobnie jak w czarnej, strój jest czerwono-brązowy, jednak najważniejszą tu czerwień "wyciągnęłam" na wierzch stroju.

White Tea Biała Herbata na kubek

 Biała herbata jest herbatą o minimalnej fermentacji, a więc o najkrótszym czasie produkcji, więc kojarzy mi się przede wszystkim z kimś młodziutkim, ponadto uroczym i niewinnym. Biała herbata ma delikatny, lekki smak, dlatego starałam się nadać jej dziewczęcemu strojowi lekkości. Cała postać jest oczywiście jaśniutka. Drobne, srebrzyste elementy odpowiadają kolorowi liści, pozostałe kolorom naparu.

Oolong Tea Niebieska Turkusowa Herbata na kubek

 Z oolongiem miałam najwięcej problemu, przede wszystkim, jeśli chodzi o kolory. Ooolonga nazywa się niebieską lub turkusową herbatą, co nijak nie odpowiada kolorowi ich naparu. Musiałam połączyć tu średnio pasujące do siebie kolory. Nie za bardzo miałam też pomysłu na charakter tej herbaty. Jest średniej fermentacji, więc chciałam by wyglądała na młodszą od czarnej i czerwonej, ale starszą od zielonej. Części elementów stroju nadałam ciemnoturkusowy odcień jakiego można dopatrzyć się na liściach. Reszta sukienki miała odzwierciedlać kolor naparu, który lekko zazieleniłam, by tak bardzo nie kontrastował. Włosy, według nazwy, są niebieskie.

Yellow Tea Żółta Herbata na kubek

 Choć większość herbat pochodzi z Chin lub okolic, ta najbardziej kojarzy mi się z tamtymi rejonami. W końcu niegdyś była ściśle zarezerwowana dla chińskiego, cesarskiego dworu. Dlatego nie mogłam powstrzymać się od inspiracji tradycyjnymi, chińskimi strojami. Cały jest oczywiście żółty, z niewielkimi akcentami jasnego brązu - czyli koloru liści.


 I to wszystko. Klikając na obrazki przeniesiecie się na Artiglo, gdzie możecie kupić kubki, ale też m.in. etui na telefony czy plakaty z moimi herbatkami. A tutaj znajdziecie cały mój profil. Teraz planuję porobić coś na koszulki z kotami :3

6 komentarzy:

  1. Kurczę, to jest świetne! Ten charakterystyczny styl... Najpiękniejsza jest chyba Black Tea.
    Do picia preferuję rooibos, czarną herbatę i słabą, rozpuszczalną kawę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekować ^_^ Myślałam jeszcze nad zrobieniem rooibosa i yerba mate, ale już nie bardzo mi się chce xD

      Usuń
    2. O kurczę, rooibos byłby genialny! Jakieś afrykańskie motywy...

      Usuń
    3. No, ale lenistwo wygrywa xD

      Usuń
  2. Przepiękne są te obrazki, nie mogę się napatrzeć, chyba najbardziej podoba mi się czarna i czerwona. Cudowne:D Osobiście piję zieloną:)
    Pozdrawiam, Klaudek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^_^ I również pozdrawiam :3

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...