poniedziałek, 29 lutego 2016

Darmowe Visual Novelki ze Steama

 Z racji prokrastynacji, jakiś czas temu stwierdziłam, że pogram sobie w jakieś darmowe VN dostępne na Steamie, a jest tego troszkę. Pomyślałam też, że je wam przedstawię, także macie ;P

Kliknięcie w obrazek zabierze was na odpowiednią stronę na Steamie.


http://store.steampowered.com/app/423880/

 Ultra krótka nowelka. Ma jeden wybór nie mający żadnego wpływu na zakończenie, które, swoją drogą jest bardzo... bardzo zaskakujące. Historia jest może nie jakaś za ciekawa, ale całkiem przyjemna. Rysunki, konkretnie jeden rysunek jeśli chodzi o postacie, bo widzimy tylko jedną, oraz kilka teł, nie należą do tych z najwyższych lotów, ale są w porządku. Muzyczka niestety może być troszkę irytująca, bo leci ta sama przez całą historię, ale jak ktoś szybko czyta, to przejście całości zajmie mu chwilę.


Narcissu 1st & 2nd Visual Novel Steam

 Tutaj mamy dwie części w jednym. Są to powiązane historie, obie dość długie, ale bez żadnych wyborów. Mają japoński podkład głosowy, choć w pierwszej części słychać tylko jedną z bohaterek. Nie mają typowych dla visual novelek widocznych postaci, jedynie ilustracje z otoczeniem, rzadko z jakąś postacią. Jeśli chodzi o historie, obie są, lekko mówiąc, bardzo smutne. Pierwsza zdecydowanie mniej mi się podobała. Niby to tragiczna historia, jednak podczas czytania smutny nastrój prawie wcale mi się nie udzielił. Do tego bohaterki i ich zachowanie były dość irytujące. Ogólnie strasznie mi się ta część dłużyła. W drugiej jest już lepiej. Ma ciekawsze postacie i historię, a nawet nastrój trochę mi się udzielił. Wciąż jednak nie jest to jakaś super novelka. Jak ktoś lubi dramaty to może spróbować, ale mi ten nie za bardzo przypadł do gustu.


http://store.steampowered.com/app/416130/

 Coś dla fanów yuri. To trochę... jakby to... dziwna historia. Powiedziałabym wręcz, że absurdalna, ale na tyle oryginalna, że myślę, że warto się z nią zaznajomić. Pod warunkiem, że ma się skończone 18 lat, bowiem jest to gra erotyczna (tak! eroge na Steamie!). Ale spokojnie, nie łudźcie się na zbyt wiele widoków. Wracając do samej nowelki, jest króciutka, ale dość przyjemna. Ilustracje są w porządku, muzyka też. Ogólnie tytuł ten nie jest jakoś szczególnie dobry, ale na szybko można sobie w niego zagrać.


Seduce me Otome Visual Novel Steam

 Najdłuższy z wymienianych tytułów. A wręcz tak długi i rozbudowany, że dziwię się, że jest za darmo. Nowelka ta ma wiele ścieżek, zakończeń i postaci. Historia jest naprawdę ciekawa, a wśród bohaterów każdy chyba znajdzie kogoś do polubienia. Tu trzeba podkreślić, że jest to otome, czyli gra dla dziewczyn. Gramy postacią żeńską i mamy do wyboru skraść serce jednemu z 7-miu facetów lub jednej z 3-ech dziewczyn. Dla każdego coś dobrego ;P Wkurzające jest jedynie to, że większość ścieżek ma ten sam szablon. No i może też to, że w rysunkach widać amatorską rękę, jednak nie są złe. Muzyka także nie przeszkadza za bardzo, chyba że przechodzi się grę już któryś raz z kolei. A, i zapomniałabym. Ma też podkład głosowy, który jest całkiem dobry, chociaż większość postaci mówi wręcz w taki... karykaturalny sposób. Tak czy siak polecam. W produkcji jest już także druga część. Ta jednak będzie płatna.


http://store.steampowered.com/app/348620/

 Tu znowu króciutka historia. Wybory niby mamy, ale praktycznie nie mające żadnego znaczenia. Za to graficznie jest ślicznie. Ilustracje są nawet animowane. Historia jest dość smutna, ale też pocieszna. Ogólnie urocza gierka. Ma również płatne rozszerzenie, jakby się komuś bardzo spodobała.


 Na razie tyle. A jakby ktoś chciał poszastać pieniędzmi, to ostatnio na Steamie pojawia się coraz więcej Visual Novelek, w tym tak kultowe tytuły jak Higurashi, Clannad czy Danganronpa. Jak mi się skończy lista gier w które chciałabym zagrać to może i ja się skuszę :P

1 komentarz:

  1. Super notka! Polecam Love at first sight, sama zbieram się do nabazgrania recenzji. Droga trochę, ale po przecenie na 50% da się przeżyć.
    Wszystkie te nowelki widziałam i ściągnęłam, grałam nawet chwilę, ale jakoś nie dobrnęłam do końca żadnej. :"D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...