poniedziałek, 8 września 2014

[Rysunki #5] Zabawa kredkami akwarelowymi...

 Nieszczególnie chcę to gdziekolwiek pokazywać, ale jakieś porady zawsze się przydadzą, więc przynajmniej wrzucę to na bloga.

 Jakiś czas temu, będąc w Empiku, kupiłam sobie w końcu jakiś porządny pędzelek. Te które miałam w domu były albo za duże albo(i) zwyczajnie badziewne i nie nadawały się do malowania akwarelami, czego od jakiegoś czasu chciałam spróbować na poważniej (już dawno, dawno temu kupiłam sobie kredki akwarelowe, ale nie miałam żadnego dobrego pędzelka do nich...). Tak więc chcąc wypróbować nowy pędzelek stworzyłam takiego potworka:

akwarela
 Rysowałam ją na szybko, więc ma masę błędów. Przede wszystkim oczy mogłam narysować inne. Chciałam ją narysować w stylu w jakim narysowałam Camelię, ale jak widać, te oczy kompletnie tutaj nie pasują (albo źle je narysowałam). No i poza mi nie wyszła. Ręce nie wyglądają tak, jak miały wyglądać. A nogi to w ogóle żal komentować D: W ogóle się do nich nie przyłożyłam. Nad kwiatkami w tle też w sumie mogłam się lepiej postarać.

 No ale skupmy się na tym co najważniejsze, czyli kolorowaniu. Pędzelek spisał się znakomicie. Maluje się nim naprawdę przyjemnie, a przynajmniej w porównaniu do tego badziewia, którego używałam wcześniej. No ale dobre garnki nie czynią dobrego kucharza. Pędzelek jest dobry, ale ja jeszcze kompletnie nie umiem go używać. Nie wiem ile wody nabierać i jak w danej sytuacji zachowa się farba. Tego wszystkiego oczywiście muszę nauczyć się w praktyce, ale być może macie jakieś wskazówki które mi to ułatwią?

 Muszę też wspomnieć o linearcie. Do niego mam jakiś zwykły cienkopis i długopis żelowy. I nie wiem co jest gorsze. Przydałby mi się jakiś dobry cienkopis, bo z tym co mam, jak widać po rysunku, zbyt wiele nie osiągnę. I tu też prośba do was - może polecicie jakiś w miarę dobry, a niedrogi?

 Dla ciekawostki dodaję pracę przed poprawieniem lineartu i przed... jak to nazwać? xD Pomalowaniem wodą?
akwarela
 Zastanawiałam się czy tym lineartem tylko nie popsuję rysunku, ale chyba jednak wygląda lepiej po jego zrobieniu.
akwarela
 A na niepomalowanym kolory wyglądają zupełnie inaczej.

2 komentarze:

  1. Ciężko mi polecić jakiś cienkopis, ja do lineartów używam bardzo cienko piszącego długopisu co wygląda tak: http://www.e-jtp.pl/files/galleries/id4/id2322/dlugopis_toma_superfine_automat_069.jpg i jak na razie sprawdza się nieźle, kosztuje ok.1,60zł choć jestem pewna, że znalazłoby się coś lepszego. Ja się męczę z białym długopisem żelowym, obeszłam całe miasto i nigdzie takowego nie było ._.
    Ciekawe są te kredki, chciałabym ich spróbować ale postanowiłam, że najpierw nauczę się posługiwania samymi akwarelami >D Najważniejsza zasada jest taka, że im więcej wody dodajesz tym jaśniejszy odcień koloru otrzymasz. No i polecałabym specjalny papier do akwareli bo taki zwykły sprawuje się beznadziejnie, to znaczy okropnie się marszczy.
    Pozdrawiam i powodzenia przy dalszych próbach :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie piękne kolory, a jak cieniowanie zrobione - ślicznie :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...